Otroligt.....

Igår förmiddag var jag tillbaka på arbetsförmedlingen för att vara med om "basinformation". Varför vet jag inte riktigt, men det var lika bra att ställa upp. Riktigt tråkigt fast till slut blev det bra. När det var dags för en paus(ja, för rökarna klarar sig ju inte annars) så pratade jag lite med han som höll i det hela. Han blev riktigt intresserad när han fick veta att jag skulle bli massageterapeut. Så nu ska jag lämna mitt kort till honom under början på nåsta vecka och sedan har jag kanske en del kunder bland personalen på Af. Vore ju inte helt fel.....och ganska komiskt egentligen. Går dit för att man måste (om man vill ha A-kassa senare) och får, förhoppningsvis, kunder genom det. Trodde inte att det skulle hända, men tydligen är allt möjligt i dagens läge.

Ska senare idag till skolan på möte ang Emilia. Förhoppningsvis är det bara bra och hon kan utöka sin tid i 1:an istället för att behöva harva vidare i F-klassen. Hon vill ju verkligen inte gå där längre. Så Christer och jag kommer att kämpa med allt vi kan för att hon ska få som hon vill. Dvs. gå tillbaka till 1:an. Annars känns allt jobb som vi lägger ner här hemma för meningslöst.
Skolan får ge henne de resurser som hon kan behöva i den klassen istället. Så det är bara att hålla tummarna för ett bra möte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0